Over 5.000 kvinder i Danmark konstateret brystkræft. Det svarer til, at 1 ud af 8 danske kvinder får brystkræft i løbet af deres liv. Det er alt for mange. Derfor arbejder Støt Brysterne hele tiden henimod, at færre kvinder får brystkræft, at flere overlever brystkræft, og at de, som overlever brystkræft, får et bedre liv efter sygdommen. Men det er kun muligt gennem de mange donationer, som kampagnen hvert år får fra privatpersoner, erhvervslivet og sponsorer.
Læs mere om, hvad pengene går til
En alsidig kampagne med fællesskabet i fokus
Støt Brysterne er en kampagne med solid sponsoropbakning, merchandise med stærke brands i ryggen, radiodækning på NOVA, et unikt online fællesskab, hvor kvinder støtter, motiverer og hepper på hinanden samt en fantastisk indsats fra frivillige og erhvervsliv ved aktiviteter som Lyserød Lørdag, Pink Cup og Brysternes Motionsdag.
Kampagnen repræsenterer enestående fællesskaber, hvor danskere samles for at bakke op om og samle penge ind til brystkræftsagen. Brystkræft er nemlig en fælles sag, som kræver en fælles indsats.
Vi er ikke i mål endnu
Selvom vi er nået rigtig langt inden for brystkræftområdet, både hvad angår mere individuelle og skånsomme behandlinger samt en fordobling i overlevelsen, så er vi desværre ikke i mål endnu.
I takt med, at danskerne bliver ældre, forventer vi også, at antallet af kvinder, der hvert år bliver ramt af brystkræft, vil stige. Derfor er det vigtigt, at vi bliver ved med at støtte brysterne. Når vi står sammen, kan det mærkes.